در حین تمرین چقدر آب بخوریم

 

 

 

در حین تمرین چقدر آب بخوریم

یکی از مهم ترین مسائل در تمرین نوشیدن آب است که بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که ورزش میکنید به دلیل تمرین آب بسیار زیادی از بدن خارج می شود. حتما به یاد داشته باشید نوشیدن آب در هنگام ورزش بسیار الزامی است.بطور کلی اگر انجام تمرینات ورزشی فردی بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد مطمئنا باید مایعات حین ورزش بنوشد، اما با توجه به تنوع رو به رشد انواع و اقسام نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، انتخاب گزینه درست برای اکثر ورزشکاران کمی مشکل شده است.اگر قصد تمرین برای مدت زمان بیشتر از یک ساعت را دارید می بایست کربوهیدارت اضافی را به بدن خود برسانید.فراموش نکنید کربوهیدارت به صورت مایعات بهتر از جامدات است،در این مقاله خواهیم گفت نوشیدن مایعات چه زمان و چه مقدار بهتر است.

اگر نتوانیم در حین ورزش مایعات از دست رفته را براثر تعریق جبران نکنیم درجه حرارت بدن افزایش پیدا کرده و در نتیجه به سیستم قلبی عروقی بدن فشار وارد خواهد شد.یرا قلب مجبور می‌شود بیشتر و تندتر از حد معمول کار کند،غلظت خون زیاد شده و قلب باید تندتر از همیشه کار کرده و در نتیجه ضربان قلب افزایش می‌یابد.اگر تعریق سبب از بین رفتن ۲ درصد از وزن بدن ‌شود، منجر به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی کارآیی بدن حین ورزش کردن می‌شود.

در حین تمرین چقدر آب بخوریم

یکی از مهمترین مسائل بعد از برنامه ورزشی مناسب نوشیدن صحیح مایعات در حین ورزش است.یک ورزشکار در  شبانه روز نیاز به ۸ لیتر آب دارد و میبایست در فواصل زمانی معین مخصوصاً در هنگام تمرین به منظور حفظ حجم خون و پمپاژ بهتر آن  می بایست هر ۱۵ دقیقه ۳۰۰ تا ۵۰۰ سی سی آب بنوشد.۱ ساعت قبل تمرین نیز بهتر است ۱ تا ۲ لیوان آب بنوشید و بعد تمرین نیز همراه با کراتین و گلوتامین مقدار زیادی نوشیدنی مصرف کنید.دمای آب در موقع تمرین باید ۱۰ درجه سانتی گراد باشد با ۸ درصد شکر و چند قطره لیمو ترش و همانطور که گفته شد در فاصله زمانی هر ۱۵ دقیقه مقدار ۳۰۰ سی سی از آن را بنوشید.با ما همراه باشید تا در مقالات بعدی بتوانیم مطالب بیشتری در زمینه نوشیدن مایعات در هنگام ورزش را به شما عزیزان ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *