لاغری در یک هفته

رژیم لاغری نظامی یا رژیم لاغری یک هفته ای در حال حاضر یکی از معروف‌ترین رژیم‌های لاغری در دنیاست. گفته می‌شود که این رژیم به شما کمک می‌کند تا فورا وزن کم کنید، چیزی حدود ۴٫۵ کیلوگرم در عرض یک هفته! رژیم لاغری نظامی یک رژیم بدون هزینه است و لازم نیست کتابی بخرید یا غذا و مکمل گران‌قیمتی تهیه کنید. اما آیا این رژیم واقعا فایده‌ای دارد؟ و آیا چیزی هست که بتوانید امتحانش کنید؟

لاغری در یک هفته
لاغری در یک هفته

 

رژیم لاغری نظامی چیست؟

رژیم لاغری نظامی که به آن رژیم سه‌روزه هم می‌گویند، یک رژیم کاهش وزن است که به شما کمک می‌کند در عرض یک هفته، حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید و چربی دور شکمی خود را کاهش دهید. برنامه‌ی رژیم لاغری نظامی سه روز برنامه‌ی غذایی دارد و چهار روز بدون برنامه و آزاد است و این چرخه‌ی هفتگی دوباره و دوباره تکرار می‌شود تا زمانی که به وزن دلخواه‌تان برسید. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند متخصصین تغذیه‌‌ی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا این برنامه‌ی رژیمی را طراحی کرده بودند تا سربازان سریع‌تر به اندام ایده‌آل برسند. اما واقعیت این است که این رژیم لاغری غذایی، به هیچ مؤسسه‌‌ی حکومتی یا نظامی وابسته نیست. رژیم لاغری نظامی، اسامی گوناگونی دارد، مانند رژیم نیروی دریایی (navy diet)، رژیم ارتشی (army diet) و حتی رژیم بستنی (ice cream diet).

روز اول: این برنامه برای روز اول است و حدود ۱۴۰۰ کالری دارد

صبحانه:

  • یک برش نان تست با ۲ قاشق غذاخوری کره‌ی بادام‌زمینی
  • نصف یک گریپ فروت
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

ناهار:

  • یک برش نان تست
  • نصف یک تنِ ماهی
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

شام:

  • ۸۵ گرم گوشت همراه با یک فنجان لوبیا سبز
  • یک سیب کوچک
  • و یک فنجان بستنی وانیلی.

روز دوم: این برنامه برای روز دوم است و حدود ۱۲۰۰ کالری دارد

صبحانه:

  • یک برش نان تست
  • یک تخم‌مرغ آب‌پز
  • نصف موز
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

ناهار:

  • یک تخم‌مرغ آب‌پز
  • یک فنجان پنیر کاتیج
  • ۵ عدد بیسکویت ترد
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

شام:

  • دو عدد هات‌داگ بدون نان
  • نصف فنجان هویج و نصف فنجان بروکلی
  • نصف موز
  • و نصف فنجان بستنی وانیلی.

روز سوم: این برنامه برای روز سوم است و حدود ۱۱۰۰ کالری دارد

صبحانه:

  • یک تکه‌‌ی ۳۰ گرمی پنیر چدار
  • ۵ عدد بیسکویت ترد
  • یک سیب کوچک
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

ناهار:

  • یک برش نان تست،
  • یک تخم‌مرغ (شیوه‌‌ی پخت، آزاد)،
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

شام:

  • یک تنِ ماهی،
  • نصف موز،
  • و یک فنجان بستنی وانیلی.

در نوشیدن قهوه یا چای آزاد هستید چون شکر و خامه به این نوشیدنی‌ها اضافه نمی‌کنید. به مقدار زیاد هم آب بنوشید.

۴ روز باقی‌مانده

چهار روز باقی‌مانده‌ی هفته هم در رژیم هستید. خوردن میان‌وعده آزاد است و هیچ گروه غذایی‌ای برای‌تان ممنوع نیست. اما باید مقدار هر وعده را محدود کنید تا میزان کالری دریافتی روزانه‌تان، کمتر از ۱۵۰۰ باشد.

قانون دیگری برای این چهار روز وجود ندارد.

کسانی که محدودیت‌های غذایی دارند می‌توانند به جای غذاهای پیشنهادی، غذاهای دیگری را در سه روز اول مصرف کنند، اما این غذاهای جایگزین باید به همان اندازه‌ی گفته‌شده کالری داشته باشند. مثلا اگر شما به بادام‌زمینی حساسیت دارید، می‌توانید به جای آن کره‌ی بادام مصرف کنید. همچنین اگر گیاهخوار هستید می‌توانید به جای یک تنِ ماهی، چند عدد بادام میل کنید. درنهایت هدف این است که میزان کالری دریافتی شما به همان اندازه باقی بماند. اگر هر وعده‌ی گفته‌شده در برنامه را به هر دلیلی تغییر می‌دهید، باید کالری آن را حساب کنید. طرفداران رژیم لاغری یک هفته ای توصیه می‌کنند آب‌لیموی گرم بنوشید اما از نوشیدنی‌هایی که شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارند، اجتناب کنید. البته هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند این ایده‌ی خوبی است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *