چرا در بدنسازی چاق میشویم

چرا در بدنسازی لاغر نمی شویم

ابتدا باید گفت که اگر در ورزش بدنسازی قصد تناسب اندام را دارید بیشتر به سمت ورزش های هوازی بروید این ورزش ها بیشترین تاثر بر بروی اکوسیستم بدنتان خواهد داشت و باعث تناسب اندام خواهد شد.

بیشتر افراد برای کم کردن وزن اضافه‌شان ورزش می‌کنند. اما باید توجه داشت در موارد بسیار زیادی، ورزش دقیقا بر عکس اینکار را انجام می‌دهد و باعث افزایش وزن فرد خواهد شد!
اما نگران نباشید درصورتی که برای حفظ بدنی سالم، همه‌ی کارهای لازم را انجام داده‌اید، افزایش چند کیلو می‌تواند گمراه کننده باشد. ما امروز در مجله مربیت لیستی از دلایلی که چرا ممکن است ورزش باعث افزایش وزن شما شود را بیان می‌کنیم:

ورزش بیش از حد

اکثر افراد فکر می کنند هرچه بیشتر ورزش کنند، بیشتر کالری سوزانده و زودتر به تناسب اندام مورد علاقه خود خواهند رسید. این در حالی است که همیشه چنین تصوری درست از آب در نمی آید و چه بسا ورزش بیش از اندازه و طاقت فرسا به افزایش وزن منجر شود. نخستین علت همان ناکافی بودن میزان استراحت است که در نهایت ترشح هورمون کورتیزول افزایش یافته و منجر به چاقی می شود.
همیشه در مواقع عصبانیت و افزایش فشارهای روحی و روانی، سطح هورمون کورتیزول به شدت در بدن افزایش یافته، اشتها تحریک شده و همچنین چربی شکم بیشتر می شود، بنابراین بهتر است به جای تحت فشار قرار دادن بدنتان برای انجام ورزش های بیش از اندازه، به مقدار کافی اما مداوم و پیوسته ورزش کنید.

هرگاه احساس کردید از ورزش خسته شده اید، به جای ادامه دادن به آن، به یک پیاده روی آرام بروید و مطمئن باشید این کار از انجام هر ورزش دیگری مؤثرتر است چراکه به گفته متخصصان، درگیر کردن مداوم بدن با حرکات سخت و طاقت فرسا، ساختن ماهیچه ها را تسریع نمی کند بلکه آنها را خراب می کند!

استفــاده از مکمـل ها

درباره قرص ها و داروهای لاغری تحقیق کنید تا مبادا در آینده با اضافه وزن بیشتر یا سایر بیماری ها مواجه شوید، آن هم بدون اینکه حتی وزن کم کرده باشید!

چرا در بدنسازی چاق میشویم

رژیم های سخت و طاقت فرسا

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط متخصصین تغذیه، لازم نیست ناگهان همه برنامه غذایی تان را تغییر دهید و خودتان را از خوردن همه خوراکی های مورد علاقه تان محروم کنید، زیرا با این کار هم به سلامت خود آسیب خواهید رساند، هم دچار بی انگیزگی و دلسردی تان شده و دوباره و با شدت بیشتری خوردن غذاهای پرکالری را از سر خواهید گرفت، بنابراین سعی کنید به طور تدریجی غذاهای سالم تر و کم کالری را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا با این مشکلات مواجه نشوید.
اما باید توجه داشت بسیاری از افراد در همین مرحله مرتکب اشتباه می شوند؛ آن اشتباه چیزی نیست جز زیاده روی در خوردن خوراکی هایی که خیلی هم چاق کننده نیستند. به این ترتیب در نهایت آنچه برایشان باقی می ماند همان اضافه وزنی است که در تلاشند از آن فرار کنند!

پیام بگذارید