بدنسازی چه ضرر هایی دارد

بدنسازی چه ضررهایی دارد

درصورتی که قصد انجام بدنسازی دارید، یکی از رایج ترین تصورات غلطی که در رابطه با انجام بدنسازی وجود دارد، این است که شما برای ساخت عضلات بدن باید مصرف پروتئین‌تان را بطور قابل توجهی افزایش دهید. بعضی از این افراد آنقدر در اینکار زیاده روی می‌کنند که کل رژیم غذایی شان از پروتئین تشکیل می‌شود.

در حالی که، مصرف بیش از حد پروتئین،ضرر بیشتری برای شما می تواند داشته باشد. پروتئین اضافه می‌تواند فشار زیادی بر بافت بدنتان مخصوصا کلیه‌ها وارد کند.

در صورتی که بدن شما در طول تمرین دارای تعریق بیش از حد باشد، احتمال کم آب شدن بدن شما افزایش خواهد یافت. کم آبی سبب ضعف، سرگیجه و گاهی اوقات آریتمی قلب می‌شود.

بدنسازی چه ضررهایی دارد

بدنسازی چه ضرر هایی دارد

 

تمرین با وزنه، جزو اصلی‌ترین فعالیت‌ها در بدنسازی است. ایراد اصلی استفاده از وزنه‌ها، ایمنی آنهاست. باید به یاد داشته باشید که به تنهایی با وزنه‌ها تمرین نکنید. در عوض، برای جلوگیری از هرگونه شرایط ناخواسته، همیشه یک حریف تمرینی داشته باشید. یکی دیگر از نگرانی‌های ایمنی رایج که باید قبل از غرق شدن در بدنسازی به یاد داشته باشید، در هنگام استفاده از ‌هالتر است. در هنگام استفاده از‌ هالتر، اگر بعلت وزن سنگین آن قادر به تکرار یک نوسان رو به بالا نباشید، این احتمال وجود دارد که زیر‌ هالتر به دام بیفتید!

یکی دیگر از معایب تمرین با وزنه، این است که عمدا باعث آسیب رساندن به بدنتان می‌شوید. شما باید قادر به حفظ تعادل وزنه‌های سنگین باشید.
متاسفانه بدنسازی در ایران به علت استفاده از مکمل‌ها و ترکیبات پروتئینی گوناگون،‌ بسیار خطرناک و پرحاشیه است. خیلی از مکمل‌هایی که پیروان زیادی هم در بین بدنسازان دارند،‌ از بهداشت و کیفیت خوبی برخوردار نیستند. حتی در عالی ترین حالت هم این مکمل‌ها می‌توانند تاثیرات نامطلوب و بسیار مضری بر کلیه‌ها و کبد افراد مصرف‌کننده بر جای بگذارند.»

پیام بگذارید