ورزش هوازی
بر اساس تخقیقا صورت گرفته همه افرادی که در هر سن و سال و با هر شرایط فیزیکی هستند، باید ورزش کنند؛ اما هر فردی باید با برنامه دقیق و مناسب به ورزش بپردازد.
برای حفظ سلامتی، تناسب اندام ، ورزش های هوازی توصیه می شوند و بهترین نوع ورزش های هوازی عبارتند از دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا . اما متاسفانه بیشتر افراد وقت و شرایط لازم برای دویدن و دوچرخه سواری در محیط بیرون را ندارند، این افراد می توانند از تردمیل و دوچرخه ثابت و سایر دستگاه های ورزشی استفاده نمایند.

تردمیل و دوچرخه ثابت هر دو دستگاه های هوازی هستند.

چطور با بدنسازی لاغر شویم

تمرینات هوازی بیش از 3 جلسه هفته و تکرار آن ورزش بسیار موثری برای لاغری می باشد. کسانی که هم ورزش هوازی و هم تمرینات قدرتی انجام می دهند ، بهتر است در جلسات مجزا به این دو تمرین بپردازند؛ یعنی یک روز هوازی کار کنند و روز دیگر تمرینات قدرتی داشته باشند.
پس از انجام نیم ساعت تمرین با این دستگاه ها مغز ماده اندروفین آزاد خواهد کرد؛ این ماده یک مسکن طبیعی است که سبب نشاط و سرزندگی خواهد شد. ورزش های هوازی ضربان قلب را بالا می برند و باعث می شوند اکسیژن رسانی بهتری در بدن صورت بگیرد. همان طور که می دانید اکسیژن بیشتر متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و روند کاهش وزن را تسریع می کند.
با تمرینات بدنسازی، در هر ساعت ۴۵۵ کالری سوزانده خواهد شد .

ورزش هوازی

چطور با بدنسازی لاغر شویم

آیا دوست دارید ۴۸ ساعت بی‌وقفه کالری بسوزانید؟ این دقیقا همان کاری است که بدنسازی انجام می‌دهد؛ یعنی ادامه‌ی روند کالری‌سوزی بعد از تمرین. بیشتر افرادی که هدف‌شان کاهش وزن است، معمولا توجهی به باشگاه و وزنه زدن ندارند و این موضوع مخصوصا برای خانم‌هایی که هیچ علاقه‌ای به تنومند شدن ندارند، صدق می‌کند! این تصور اشتباه در مورد بدنسازی و چربی‌سوزی می‌تواند روند پیشرفت‌تان را متوقف کند چون هیچ رژیم غذایی بدون عرق ریختن در باشگاه کامل نیست.

فراموش نکنید که ساختن توده‌ی عضلانی، یکی از مؤثرترین راه‌های چربی‌سوزی می‌باشد و بهترین امتیاز آن این است که روند چربی‌سوزی تا ۴۸ ساعت بعد از تمرین هم ادامه دارد.

بهترین ورزش‌ برای لاغری چیست؟

۱. طناب زدن
۲. تکواندو
۳.‍‍‍‍ پیاده روی و دویدن
۴.شنا
۵. دوچرخه‌سواری
۶. بدنسازی
۷. ورزش هوازی
۸. رقصیدن

پیام بگذارید