آیا می توان ورزش بدنسازی را بدون مکمل انجام داد؟

ابتدا باید هدفمون از بدنسازی مشخص شود در اینصورت می توان بگوییم آیا به مکمل ورزشی نیاز داریم یا نه!

بدنسازی بدون مکمل

بدنسازی بدون مکمل

افرادی هستند که با نیت قهرمانی و شرکت در مسابقات را دارند، بنابراین این افراد به دلیل سوخت و ساز بالایی که دارن، علاوه بر برخورداری از انواع مواد غذایی سالم و کامل بایستی که از مکمل ها استفاده کنن تا پاسخگوی نیازهای بدنیشون باشه. البته این افراد هم می تونن فقط با مصرف پروتئین و کربوهیدراتی که از مواد غذایی می گیرن نیازهای بدنشون رو تامین کنن، اما گاهی اوقات حجم غذایی که باید بخورن بسیار زیاده و مشکلات بعدی رو بوجود می یاره بنابراین بهتره که از مکمل های ورزشی استفاده کنن.

بدن ما به چه اندازه ای نیاز به پروتئین و کالری دارد؟

ورزشکاران حرفه ای تقریبا به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن 1.4 تا 2 گرم پروتئین و همینطور 350 تا 700 کالری به صورت روزانه نیاز دارند تا سطح رشد و حجم عضلاتشون را بالا ببرن و بیشترین بازده رو داشته باشن.

بدنسازی بدون مکمل

بدنسازی بدون مکمل

کسانی که به صورت تفننی و صرفا جهت سلامتی بدن ورزش می کنند چطور؟

این افراد چون به دنبال قهرمان شدن و برنده شدن نیستن، بهتره است که از مکمل ها استفاده نکنن و نیاز بدنشون به کربوهیدرات،پروتئین،اسید آمینه و غیره رو از مواد غذایی تامین کرده و تغذیه کافی داشته باشن.

پس اهمیت دارد که افراد ورزشکار پروتئین کافی، مواد مغذی حاوی انواع کربوهیدرات،کلسیم و همینطور مخلوطی از کربوهیدرات هایی که سریع گوارش پیدا می کنن را با کمی چربی در طی مدت ورزش مصرف کنن، تا بدنشون از نیرو و انرژی کافی برخوردار باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *