بدنسازی در خانه با دمبل

اگه می خواهید ورزش بدنسازی رو تازه شروع کنید و اطلاعاتی از آن ندارید با مربیت همراه باشید و به چند نکته زیر توجه کنید:

  • با وزنه‌های عادی شروع کنید
  • حرکات ترکیبی انجام دهید
  • برنامه داشته باشید
  • هر روز تمرین نکنید
  • هر هفته بر روی همه عضلات کار کنید
  •  نحوه درست هر حرکت را یاد بگیرید
  • کم‌کم وزنه خود را افزایش دهید
  • مراقب کمر درد باشید
  •  پروتئین مصرف کنید
  •  میزان کالری دریافتی را افزایش دهید
  • وعده‌هایی غذایی را افزایش دهید
  • از خوردن غذای ناسالم پرهیز کنید
  • میوه و سبزیجات مصرف کنید
  • استراحت کنید
  • مانند یک ورزشکار رفتار کنید

چگونه بدنسازی کار کنیم

فواید بدنسازی 2

وزنه های تمرینی را چگونه انتخاب کنیم

مهم نیست چه وزنه ای رو انتخاب کنی  تا عضله رو به خوبی تمرین بدهید مهم تمرکز وناتوان کردن عضله است به تمرین هفته قبل بتوانیم ۱۰ کیلو وزنه حرکت پرس سینه را افزایش دهیم خوب است اما به شرطی که به قیمت اسیب دیدگی یا عدم اجرای حرکت با فرم صحیح تمام نشوداستفاده از وزنه های خیلی سنگین می تواند موجب بروز اسیب دیدگی در عضلات شود که این شاید به قیمت هفته ها یا ماهها دور بودن از تمرین تمام شود

به گفته مایک ماتارازو بدنساز حرفه ای IFBB اگر شما در حال تمرین با وزنه ای باشید که کنترل ۱۰۰ % روی ان ندارید جز اینکه موجبات خندیدن دیگران را فراهم کنید و عدم اگاهی خود را از علم صحیح نشان دهید کار دیگری انجام نمی دهید.

از قانون طلایی پیروی کنید

  • سخت تمرین کنید
  • تغذیه مناسب داشته باشید
  • خوب بخوانید

هر ورزشکاری با پیروی کردن از این قانون ها به اهدافش میرسه.به همبن دلیل ما به اینا قاون های طلایی میگیم.

برای موفقیت تنها کاری که باید انجام دهید، ادامه دادن به انجام تمرینات و تسلیم نشدن است، برای رسیدن به نتایج بزرگ باید صبور و تلاشگر باشید.

بدنسازی بدون مکمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *